all good things comes to an end

       2011-04-06 | 22:28:07 | KOMMENTERA HÄR! (3) | DAGBOKEN

som jag sa till linnea i förrgår: asså jag önskar att jag hade något att berätta!!! mitt liv är så jävla händelselöst. Då menar jag inte att jag har brist på saker att göra, utan mer tvärtom! Känns som jag inte har tid till att skaffa mig fler problem, så håller mig från killar, falska mäniskor o.s.v. Som sagt... tråkigt!

Men jag har en sak att berätta, eller ja en del. Anledningen till att bloggen vatt lite off (mestandels igår) så är det för att igår var min outursdag. Jag skojar inte! Åtminstonde eftermiddagen sög, this is why:
  • på engelskan fick jag reda på att hela mitt betyg hänger på den muntliga delen i de nationella proven, inte alls uppstressande, nejnej. (dock om jag inte får mvg på den kommer jag kunna få kompletera det)
  • är inte ens säker på om jag ska nämna det (kokar när jag tänker på det) men enligt mitt schema stod måndagen helt tom men då hade min lärare lagt till en 3 timmars lång lektion. För tydligen ska man förvänta sig att alla dagar ska vara mellan halv 9 - 4 varje dag. De på skolan tror att vi inte har någon fritid överhuvudtaget. Såklart hade jag bestämmt med dem på konsum att jag kunde jobba då, så ja jag får ta ogiltlig frånvaro i sånna fall.
  • det största skälet till att den dagen sög: jag tar bussen till lomma från studentgatan (den vid hansakompaniet) och den bussen går direkt från skolan till 200 meter utanför mitt hus. När klockan slog 15:55 var den typ 10 min sen, vilket jag aldrig varit med om så beslutade jag mig för att gå till konserthuset och ta en annan buss. Men den andra går inte till poppelgatan (den vid mig) så jag var beredd på att gå genom hela lomma men det fick jag ta! När jag hade löst ut en biljett såg jag 133:an, bussen som jag egentligen skulle tatt ssssschwooossshade förbi (ja det lät faktiskt så).
    När bussen stannade på busstationen funderade jag på om jag skulle byta buss så jag skulle slippa gå. Men jag trodde att den bussen inte skulle gå förren om 10 minuter. När bussen lämnade stationen så åkte den andra bussen fram för att ''hämta passagerare''. När bussen var halvägs till nästa hållplats började det såklart regna. SPÖREGNA! Dygnsur (både som i blöt och humör) kom jag hem 50 minuter senare än jag skulle gjort om bussen inte hade fått för sig att vara sen. Hoppas att ni som läser detta förstår min frustation.
  • när jag satt i klassrummet, innan allt detta med bussen inträffade så tänkte jag: hmm, kanske skulle träna idag! När jag kom hem var jag verkligen inte på humör och maten var klar om 40 min så icke sa nicke.
  • jag satt & pluggade engelska fram till halv9 på kvällen (och ja jag hade ett x antal pauser, närmare 20 st kanske haha!)
okej resten av detta inlägget får bli kort... Känns som jag skrivit i evigheter! Iallafall så har denna dag bestått av; onödig idrottslektion -> lite shopping på hansa (okej, jag köpte inget) -> lunch -> datalektion, lärde oss word haha, övningar där man skulle ta reda på hur man gör kursiv stil och sådant -> bussen hem vid 1 ->  dejt med en stoor kaffekopp och matteboken -> lite smått pluggande på eng & datakunskap -> whoops klockan var 4, dags för mat! -> kåånzum mellan 5-8 -> död. Det var allt för mig, tack och hej!


kor gillar gräs! Sean banan också... :D btw; vadfan är sveriges väders problem?! Sol -> as mkt moln efter 5 min -> regn, grejt!

DET VAR LINNEA SOM TJATA OM DETTA INLÄGG, SÅ BÄST FÖR DIG LINNEA ATT DU LÄST ALLT & KOMMENTERAR NU!! hehe, utbrot behövs ibland




Postat av: Åvald

AAAUW! xD

Vill ju bara kasta in dig i en varm filt och bjuda på en kopp te tills allt är bättre :D

/ 2011-04-06 / 23:29:46 / http://ovald.blogspot.com/
Postat av: Alija

Lite otur får man ha, vi får festa bort oturen på lördag :D

/ 2011-04-06 / 23:30:06 /
Postat av: ||||

Thihi jag får alltid som jag vill :D

/ 2011-04-07 / 09:42:30 /

vad heter du?
stammis?

ifall jag känner för att maila dig, så behöver jag din epost-adress!

din blogg?

till sist, vad hade du på hjärtat?